Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 5 juli 2011

Bakluckeloppis på Jogersö

Vill ägna detta inlägg alla er som besökte min "baklucka" på Jogersö idag. Välkomna till min blogg och ett stort tack för att ni handlade av mig. Som jag säkert nämnde så är min plan att öppna upp en liten verksamhet som går under namnet "Fröken Pralin". Den finns här på gården, mer info kommer snart så håll ögonen öppna. Hos "Fröken Pralin" finns ytterligare utbud av bl.a. kläder men också prylar och lite möbler. Under ditt besök erbjuds kaffe och kaka för en liten slant i vår trädgård och du kan också blicka tillbaka till en svunnen tid då huset som "Fröken Pralin" installerat sig i är renoverat i en 40- 50 tals stil. Medan du dricker ditt kaffe kan du t.ex. läsa i ett gammalt magasin ifrån 50-talet, lyssna på stenplattor eller kolla vad som hände i världen just det år du föddes, i min samling av almanackor.

Återigen stort tack för idag och välkomna åter, särskilt tack säger jag till er två (systrar?) som handlade en helt ny garderob hos mig :).

MVH

Fröken Pralin

Inga kommentarer: