Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



Visar inlägg med etikett Rockabilly. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Rockabilly. Visa alla inlägg

tisdag 2 november 2010

Halloween Rumble i Nyköping

Lördag 30 oktober.

Så var det dags för årets Halloween Rumble på Temakrogen i Nyköping. Stämningen var på hög nivå, det var mycket folk och musiken var riktigt bra! Fina damer och snygga herrar fyllde den något dunkla lokalen det enda som slog mig och som alltid slår mig i dessa sammanhang är att jag så gärna skulle vilja lära mig att dansa ordentligt och det vill även Benny. Musiken är medryckande och när vi tar de få buggsteg vi kan så vill vi bara kunna svänga loss och dansa så att de andra häpnar ;). Men någon gång i framtiden så ska vi göra det. Vi har hört att "Chicago" i Stockholm är ett bra ställe att börja på ;). Nedan följer några bilder ifrån kvällen. Tyvärr blev bilderna inte så bra på grund av de mörka lokalerna.













Jag var SÅ trött i mina fötter efter två kvällars dansande att jag fick ta av mig skorna och gå i strumplästen sista biten hem ;). Det var det dock värt för oj vad roligt det har varit!

Läs mer om Halloween Rumble här.

måndag 27 september 2010

"Rockin Lady & her Rivertown Boys"


Rockin Lady ifrån Estland.

Lördagkvällen bjöd på konsert på Temakrogen. Rockin Lady & her Rivertown Boys, ett rockabillyband ifrån Estland, rockade loss och fick de flesta ibland publiken att inta dansgolvet. Kvällen var trevlig och bandet var helt okej, de bjöd på sig själva och trots att publiken inte var stor så verkade de vara nöjda och glada. Det var roligt att se både unga och gamla på dansgolvet. Förstår bara inte varför inte fler har hittat till Temakrogen, det är ju inte alla krogar som bjuder på liveband nästan varje vecka! Kan tipsa om att redan den 2 oktober är det dags för ett till rockabillyband nämligen "The Seatsniffers". Här kan ni läsa om och lyssna på deras musik och här finns lite musikvideor av Rockin Lady & her Rivertown Boys.


Rockin Lady hade en fantastisk tjusig, röd, fodralklänning på sig och hon hade håret stylat i en ganska okomplicerad 40-talsfrisyr med en liten röd blomma fäst i håret på högra sidan. Det märktes att hon var populär ibland de unga männen som stod längst fram i publiken och deras lycka var gjord när hon klev av scenen och gav dem en kram.


Lycklig var även jag som gick hem med en signerad poster (bild kommer snart).