Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 26 juni 2011

I am back!

Sommarkväll över ängarna

Jag ägnar detta inlägg en kär vän som avslöjat att han går in på min blogg varje dag för att se om jag har uppdaterat den. Tyvärr har jag gjort honom besviken den senaste tiden då jag har varit tvungen att prioritera annat framför mitt bloggande. Lovar att skärpa till mig och istället prioritera bort annat för att hålla mina läsare informerade om allt spännande och kul som händer omkring mig och mig och de mina :).

Våren har varit tuff med studier både på borta- och hemmaplan men nu är det äntligen över och efter att endast ha varit i tjänst en vecka så var det dags för semester (går i morgon in på min andra semestervecka). Semestern var välbehövlig och jag hoppas kunna göra lite små utlfykter och att jag kan koppla av och få en del soltimmar innan det är dags att börja att arbeta igen.

I huset till höger har Fröken Pralin sin verksamhet

Mitt projekt "Fröken Pralin" börjar ta form, nu är det i princip bara ett rum kvar, plus en toalett, som ska renoveras. Köket är ganska så klart (bilder kommer i ett kommande inlägg) och jag måste säga att jag blev nöjd. Allt slit har verlkligen varit värt mödan :). Har fortfarande förhoppningar om att jag ska kunna bjuda kunder på kaffe i sommar. Det ska iallafall vara i princip klart till den årliga garagefesten som antagligen blir av i augusti någongång, om inte tidigare.

Solnedgång över ängen

Solen har gått den och det börjar att mörkna. Jag sitter i soffan och skriver samtidigt som jag dricker ett glas rött och slötittar på en gammal film ifrån 90-talet. Helgen har varit hektisk men midsommarkvällen var fantastiskt trevlig och jag är så glad över att så många av mina nära och kära kom och firade med oss. Hela gården var full av husvagnar och husbilar och varje säng var upptagen av en gäst :). Jag hoppas att ni som var med uppskattade kvällen lika mycket som mig :). Det var nog en bra idé att planera för regn för det kom ju faktiskt inte en droppe :). Vi får se till att göra om det nästa år, tycker ni inte? Till alla er som inte var med önskar jag en något försenad glad midsommar.

Efter solnedgången tar månskenet över

Det är dags att släcka ned och förbereda mig för sängen. Vinet är slut och filmen var inte så bra som jag mindes den. Jag säger godnatt till mina läsare och till dig som frågade vad som hänt med mitt bloggskrivande vill jag bara säga att du är saknad när du drar dig norrut. Du betyder mycket för oss. Godnatt kära vän och alla övriga läsare!

Nya inlägg kommer inom kort, så håll ett öga öppet :).

Inga kommentarer: