Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 24 oktober 2010

Qvartinge Antikhandel.

Som en bonus under vår lilla utflykt hamnade vi på Qvartinge Antikhandel. Min sambo hade hört om den och tur var väl det för oj vilket charmigt och häftigt ställe. Handeln är förlagd i en lada med tre våningar fulla av en massa nostalgi :). Tjejen som arbetade där var otroligt trevlig, hon berättade att handeln ägs av hennes pappa och av hennes farfar men att hon "lever och bor där" :). Jag sa att det var ett fantastiskt ställe och hon sa att det kommer att bli så mycket bättre (wow, hur blir det då, det är ju redan bäst :)).

See for yourself:


Locket på en frysbox som någon dekorerat med tuffa reklambilder.

Porslinshörna.

Gamla varuförpackningar.



Saker, saker och saker.


Jättesnygga filmplanscher!

.
Fin gammal skylt.

Trasig docka.

Våning 3.

Tavelavdelning.

Böcker och tidningar.

Hittade en rolig boktitel "Från scout till Kung".

Kuriosa, 20kr st. Mitt i all "röra" såg jag en liten blond lock, undrar vem den kommer ifrån. Nyfiken :).

Så snygg lampa, vågade inte fråga vad den kostade.

Hade passat in i min leksakssamling, ett gammalt bilpussel.

Den kinsesiska avdelningen (ja, de hade till och med en sådan).




Lampa, 50-tal.

Det svarta är en gammal "muff" att värma händerna i. På baksidan fanns ett litet fack för det nödvändigaste. Köpte den faktiskt då jag tror mig komma använda den i den eventuella vargavintern som nalkas.

Filmplansch, lite dyr kanske? 2000 kr?

Bokomslag.

Översikt på våning 1.

Jag har ju som ni redan förstått svårt att gå på loppis utan att handla. Så handlade gjorde jag. I nästa inlägg får ni se vad jag fyndande, förutom den "lilla svarta" (muffen) :).

Hoppas ni haft en lika trevlig söndag som mig. Godnatt alla var ni än är :).

4 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Var det bra priser? Och då menar jag vad jag skulle tycka och inte du med ditt nä-för-50-kr-köper-jag-inte-den-där ;-)

Fröken Pralin sa...

He he, jag vet Fancy, men jag är inte lika "snål" längre ;).

Jo men det gick att fynda, de hade ju allt, t.o.m kläder men det beror lite på, en del kostade men jag köpte min fina "muff" för 200 kr och sen en del coola tidningar för 25 kr st (kolla mitt kommande inlägg).

annika sa...

jag har en ganska fin samling med muffar! :P

Fröken Pralin sa...

Oh, vad roligt Annika. De är ju faktiskt väldigt praktiska och mysiga att använda :).