Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 9 augusti 2011

Power Meet versus Eastwood café!

Ibland behöver man ett sådant där underbart minne att blicka tillbaka på när livet i övrigt känns tufft och man inser att man har en lång uppförsbacke att ta sig uppför innan det kommer att börja flyta på igen. Ett sådant minne är den dagen då vi, jag och mina käraste vänner for iväg till Västerås för att rocka loss på Eastwood café i samband med en av sommarens största bilträffar, Big Power Meet! Jag hade aldrig varit på Eastwood café innan men sett lite reklam om det och tänkt att det är ett ställe som jag gärna ville besöka i sommar. Den blev en spontan resa, rätt vad det var hade vi bestämt att vi skulle fara dit och med oss fick vi också finaste Fancy Lane och vackra Miss Diamond! Även om vi inte hade några större förväntningar på dagen så visste jag att i detta sällskap kunde det bara inte bli en flopp :).

Jag och min sambo packade in oss tidigt på fredagsmorgonen i min blå pärla ifrån -64 och sedan for vi  iväg till Flen för att hämta upp Miss Diamond vid hennes "Le torp Royale" och Fancy Lane vid tågstationen. När vi alla stuvat in oss i min pärla tog resan fart mot Västerås genom Snopptorp, Viptorp och Dingtuna (eh??).

Fancy Lane, Bagarn och Miss Diamond
Väl framme blev vi förvisade till kyrkan med pärlan där vi passade på att ta lite kyrkkaffe innan promenaden bort mot festområdet vid Eastwood café.

Miss Diamond
Som den bibelskapare hon är var hon ju bara tvungen att illustrera sin styrka som formgivare och samtidigt passa på att visa upp sin fantastiskt snygga tatuering i form av ett kors, you just gotta love her!

Vi var ibland de första gästerna att anlända och parkeringen/campingen låg fortfarande rätt öde. Inte kunde vi ana att allt skulle ändra sig när mörkret började falla på :). Jag var dock redan imponerad av detta fantastiska ställe.

Snygga pinup dekaler på en snygg bil.

Fick lära mig att den stora silverfärgade "tuben" är dåtidens airkondition. Fränt!

Eastwood café var en idyllisk gård som låg i utkanten av Västerås (tror jag :)). Att bara strosa runt på gården i stålande sol var en upplevelse. Jag insåg också att "vår" gård och mitt lilla Fröken Pralin projekt har stor potential att bli något liknande i framtiden. Här fanns mycket inspiration att hämta, det kan jag lova er. En dag...en vacker dag, kanske jag kan bjuda in gäster till en liknande tillställning. Det vore något av en dröm :).

Allt på gården var så genomtänkt. Titta bara på denna fantastiska kiosk ut vilken de sålde "en böj med limpa", "slapp i papp" och "platt pony med hörlurar" ha ha genialt!!!

För oss som älskar att shoppa fanns det lite smått och gott att fynda. Förvånandsvärt nog var det min sambo som shoppade loss mest. Han kom hem med två jättesnygga skjortor. Jag däremot, lika förvånande, handlade inte en pryl!

Bandet övade lite inför kvällens uppträdande, det bådade gott :).

Eastwood café är kanske mest känd, om jag förstått det rätt, för sin gamla Esso mack. Jag kunde ana en hel del avundsjuka herrar på plats om jag ska vara ärlig. Det här var nog lite av en pojkdröm för många.

Bagarn och Fancy Lane samspråkar intill macken.

Intill scenen där kvällensband skulle uppträda.

Dansgolvet.

I trädgården stod dessa snygga trädgårdsmöbler och bara väntade på att gästernas bakar skulle slå sig ned i väntan på att festen skulle börja :).

Läs mer om detta härliga sommarminne i nästa inlägg.

1 kommentar:

Kattis sa...

Var med på den härliga sommar dagen med mina killar, de tyckte att det var kul men de blev trötta fortare än sin Moster.