Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 21 mars 2011

En dag i Stockholm

Förra söndagen for jag upp till Stockholm för att möta upp Fancy Lane inför ett besök på Retromässan, åtminstone var det tanken med mitt besök. Väl upp och väl i Fancy´s sällskap fastnade vi på vår favorit restaurang "Wagamama". Vi har många minnen samlade kring denna japanska restaurang ifrån en tid då Fancy bodde i London. Efter en fantastisk nudelsoppa med tigerräkor och koriander beställde Fancy in en chokladkaka dekorerad med en chokladsås med wasabi. Väldigt speciell smak måste jag säga och den slog inte favoriten (som jag beställde in) cheesecake med vit choklad och ingefära, yummy!

Restaurang Wagamama.

Mätta och glada beslutade vi oss för att strunta i Retromässan och i stället ta en promenad genom stan. På plattan var det en stor folksamling och lite senare skulle vi förstå varför.

Fancy hittade denna fina klänning, som jag för övrigt också tittat på tidigare. Vi provade ett exemplar både två och fastnade för den. Jag måste nog erkänna att den var lite snyggare på Fancy än på mig men den fick följa med hem ändå :). Ett fynd är alltid ett fynd ;).

Vidare ute på gatan igen hittade vi denna annonsering: "STHLM Wrestling" och vem omnämndes som kvällens "burlesque star" om inte allas vår Miss Diamond (måste bara höra mig för hur denna tillställning slutade. I min fantasi bärs Miss Diamond runt på någons enorma axlar som en trofé av guld).

A burlesque star: Miss Diamond.

Sergeltorg med dess häftiga arkitektur.

Plattan var full av folk som köade. Då kön ringlade sig i ena änden av torget kunde denna person vandra ganska ostört över resterande yta.

Men vad var det folk köade till? Nyfiken som jag är trängde jag mig fram i folkmassan och fick då syn på en liten pojke som alla verkade vilja krama om och få autograf ifrån, men vem var det?

Jo, melodifestivalsvinnaren, Eric Saade! I guess he is finally popular ;)!

Efter god mat, mysig promenad med lite shopping inslag och många skratt for vi hem till Fancy för att softa i hennes härliga lya. Med andra ord en helt vanlig söndag...


2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Gott och trevligt! Som vanligt! Retroklänning slår retromässa! Inget slår cheesecaken! Du borde lagt upp bilden på OSS istället för den bara på mig!

Fröken Pralin sa...

Ja, vad är väl en retromässa jämfört med "oss och vårt häng" :). Har tyvärr inte den bilden på oss men jag kanske kan kopiera den du tog :).