Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 21 mars 2011

Särbo, varannan vecka

För en vecka sedan påbörjade jag min 10 veckors långa utbildning som ett steg i min kompetensutveckling på jobbet. Till en början kände jag mig lite kluven inför att börja att studera igen, särskilt då utbildningen innebär att jag kommer att vara borta hemifrån varannan vecka. Nu har en vecka redan hunnit passera och jag måste säga att jag har ändrat min uppfattning. Även om jag är borta en hel vecka så innebär ju det att jag också är hemma en hel vecka på raken. Wow, vilket lyx! Jag ska visserligen ägna mina dagar åt studier men då jag har både arbetat och studerat tidigare, samtidigt, så kommer detta att vara rena rama semestern för mig. Missförstå mig dock inte, visst kommer det också att kräva en del av mig, struktur och disciplin o.s.v. men jag får iallafall lite tid över till att fortsätta min renovering av Fröken Pralin :).

Promenadstråk vid hotellet.

Så om ni tycker att min blogg inte uppdateras så ofta för tillfället så beror det på att jag inte har samma möjlighet och tid till att blogga när jag är iväg. Hoppas att ni har överseende med detta :). Lovar att blogga desto mer de veckor jag är på hemmaplan!

Inga kommentarer: