Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 21 mars 2011

Äntligen börjar det ge resultat

Äntligen har jag kunnat göra en ordentlig ansiktslyftning av Fröken Pralin, åtminstone i ett av rummen. På grund av tidigare missöden i vinter, med trasiga element, har jag inte kunnat jobba så mycket med butiksidén då det har varit iskallt i huset. Först här i helgen, då solen låg på, var det riktigt behagligt att pula runt i huset. Jag måste säga säga att det var en befrielse att se så bra det faktiskt blir och jag är så lycklig över att min idé om en egen liten butik på gården (om än en amatörmässig sådan) faktiskt snart kommer att vara ett  färdigt verk :). Nedan får ni en liten förhandsvisning av det rum i vilket bl.a. kläder kommer att finnas till försäljning. Rummet är inte helt klart, det ska till någon hylla ovanför de låga klädställningarna, en matta ska inhandlas och sedan vill jag få till en del andra detaljer som ger rummet ytterligare karaktär. Så, kära läsare, vad tycker ni? Väntar med spänning på era synpunkter, bring it on :).












 

I framtiden vill jag försöka att endast sälja lite speciella kläder i en viss stil men då jag har så mycket andra kläder som jag måste bli av med just nu så blir utbudet lite blandat. Storlekarna varierar också men medium och Large är de storlekar som dominerar. Förutom kläder finns en del accessoarer som sjalar, handskar, smycken, väskor, skor m.m.

Efter hand som fler rum hos Fröken Pralin blir klara kommer jag att lägga upp fler bilder. Det rum som står på tur är det rum där alla saker kommer att säljas.

Kom med kritik...vill gärna få feedback.

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Jag är stolt över att du lever din dröm!

Fröken Pralin sa...

:) Naawww! din kommentar värmer mitt hjärta. Lots of love