Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 14 mars 2011

En påse kommer lastad!

Här om dagen kom min sambo in med en liten överraskning. En påse full av en massa trevliga skatter. Det var min urgulliga granne som lämnat över den. Benny (min sambo) berättade att grannen, Anita, i sin tur hade fått den av en väninna som tyckte att jag skulle få den till min butik, Fröken Pralin :). Ingen är gladare än jag över denna oväntade gåva. Här ska ni få se vad mycket fint den innehöll:

Två vackra snusnäsdukar med texten: "South Dakota". Färgerna är fantastiska!

"The Dakotas" står det på den andra näsduken. Är det inte lite 50-tal över dem?

En "hätta" att dölja papiljotterna med.

En hel hög med gamla vackra siden sjalar.

Blev överlycklig över alla de fina handskarna. Det fanns även ett par svarta med som jag kommer att behålla själv och använda till vardags :).

Kan denna ha använts till barn vid t.ex. hårklippning? Fin är den iallafall.

En vacker huvudbonad. 20-tal?

Mitt i huvudbonaden finns en söt blomma gjord av pärlor.

Titta bara på denna fina handväska. Är det inte en skatt så säg! Något inför framtida bröllop kanske ;)?


Två handväskor i lagom storlek att använda på festen till "den lilla svarta" :).

Den ena väskan har ett väldigt vackert pärllås.

Det är så roligt att ryktet om att jag ska öppna en butik har börjat att spridas och jag är så enormt tacksam över allt fint som människor, bekanta som obekanta, har skänkt till mitt lilla projekt. Tänk att någons "skräp" kan vara så värdefullt för någon annan!

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Vilken skattkista (påse)!
Kram

Fröken Pralin sa...

Visst är det fina saker :). Något du gillar?

Ska bli så kul att göra iordning butiken. Vill tapetsera så snart som möjligt så att jag sedan kan organisera alla fina saker som jag nu har :). Vill ha det mesta klart till april då vi ska ha vår lilla fest, den som jag pratade om :).