Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 6 april 2011

April april...

Tänk att vi redan är inne i april! Jag älskar denna månad, trots att den är lite "lurig" på alla sätt och vis. Vädret är inte stabilt och var morgon är en överraskning när gardinerna för sovrumsfönstret dras undan, har det snöat, har det regnat eller har jag sådan tur att solen skiner och det är en riktig vårdag?

Jag går ju just nu som ni säkert redan vet en tio veckors lång utbildning via mitt arbete vilket innebär att jag bara är hemma varannan vecka. Det händer mycket på en vecka kan jag säga och trädgården skriker efter att jag ska ut och ta tag i allt vår bestyr. Jag skulle behöva städa efter vad all snö ställt till med, kratta undan så att alla lökar kan komma fram, plantera, göra vårfint vid vår entré, sopa...ja listan är lång.

Denna bild togs när vårsolen var framme och all snö började att smälta undan. Vid sidan av vägen ned till postlådan rann smältvattnet i vägkanten likt en riktigt vårflod :). Märkligt hur fort det torkade upp.

Det här är väl det bästa vårtecknet ändå! Tussilagon! Kommer upp ur backen som en vårsol i sig :). Den luktar dock inget vidare har jag kommit på för när jag hittade dessa små solar så tog jag upp dem, drog ett djupt andetag och andades in vad jag hade fått för mig var en underbar vårdoft men nej ha ha, alltså den luktar verkligen pyton ;). Några av blommorna fick trots det följa med hem och dekorera köksbordet.

Nu när all snö har smält undan så kan rådjuren gå på åkrarna igen :). Jag tog detta kort ifrån vardagsrumsfönstret här om dagen :). Uppskattar varje gång som de bestämmer sig att ta en promenad förbi gården :).

Det är förstås inte bara jag som är nöjd och lycklig över att våren äntligen är här. Min gamle vän Gandhi, som för övrigt blev nio år i mars, vågar sig numer ut och hittar sina små platser att lapa sol på :).

Avslutar detta inlägg med denna fantastiska solnedgång. Inte så mycket att säga utan det är bara att njuta!

1 kommentar:

Kattis sa...

Härliga bilder, solen tittar fram här och som vi sa det blir finare på em. Kram