Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 5 maj 2011

Helg på ängen det är det som är poängen

Foto: Ann
Så var det dags för "helgen på ängen det är det som är poängen", vår lilla helgfest till vilken väl utvalda personer var inbjudna :). Festligheterna började på fredagen den 29/4 med att hedersgästerna anlände ifrån Stockholm i sällskap med värdinnan själv, som precis avslutat sin föreläsningsvecka. De skulle sedan fortsätta med en loppistur på lördagsmorgonen för att sedan gå över till mer party med grillning utgång på årets Ballroom Rumble på Temakrogen.

På stationen stod Benny med den lilla prinsessan och väntade med min fin fina blå pärla. Packningen stuvades in (det är fantastiskt hur mycket som egentligen får plats i bilen) och sedan bar det av mot ängen :).

Foto: Ann
Ann, en av hedergästerna la märke till alla fina detaljer i bilen och tog senare ett foto på bl.a. den coola och stora ratten. Visst är det väl så att designen var så mycket snyggare förr?

Foto: Fancy Lane
Efter en kort stunds bilfärd kunde vi skymta ängen på håll. Vädret var bra och stämningen på topp, festdagarna kunde inte ha börjat bättre :).

Foto: Ann
När vi packat ur bilen gick vi husesyn på gården. Jag var verkligen spänd över att få visa upp Fröken Pralin, även om jag kände mig lite missnöjd över att jag inte kommit längre med renoveringen. Jag fick dock bra respons ifrån tjejerna detta till trots och jag hoppas att få möjlighet att bjuda in dem inom kort och att allt då ska vara klart i butiken.

Foto: Ann
Fancy Lane, som förutom Ann också  var en av kvällens hedersgäster, kollade in gästrummet och kände sig som hemma :). Annat kunde hon ju inte göra då det främst är tänkt för henne när hon kommer på finbesök framöver.

Medan vi tjejer gick husesyn började "bagarn" med middagen. Grillade hamburgare stod på menyn. Grillen är rekvisita ifrån vår förra garagefest, möjligen i fulaste laget men å så praktis då det får plats många burgare på den :).

Foto: Ann
Innan middagen serverades var det presentutdelning. Vi ska ju inte förglömma att en av anledningarna till helgens firande var att min älskade Benny fyllde år. Grattis "baby"!

Dricka fanns för alla tycken, påskmust, rosévin och alkoholfri Chapels Hill.

Matdags i solnedgång.
På bilden ser ni Ann, Fancy Lane, vår älskade granne, prinsessan och Benny.

Så snart solen gått ned kom kylan och sällskapet förflyttades in i Fröken Pralins nyrenoverade vardagsrum. Här satt vi och skrattade och njöt av den trevliga stämningen långt efter midnatt.

Fredagen tog så slut. Gästerna föstes, nöjda och glada, i säng med löften om att de skulle väckas tidigt nästa morgon för en loppistur i Nyköping.

Mer om lördagens festligheter i kommande inlägg.

3 kommentarer:

Clinen sa...

Ser mysigt ut =)
Sega lilla jag har tyvärr inte fått iväg kopparna än. Jag ska försöka ta tag i det så fort jag har tid!

Fancy Lane sa...

Hade jag inte varit med själv hade jag blivit avundsjuk! ;-)

Fröken Pralin sa...

Clinen, ingen fara på taket :). Jag är så glad över att få ta hand om dem att jag gärna väntar på dem :). Hoppas allt är bra med er annars!

Fancy: Ha ha, visst kan man bli lite nostalgisk redan nu :), ville ju inte att helgen skulle ta slut! Fler inlägg är på gång :).