Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



fredag 6 maj 2011

Lunch på Konditori Princess

Efter att ha tagit mina gäster till lite olika loppisbutiker runt om i stan började det så smått att kurra i magen. Då helgen hade ett 50-tals tema var det ju inte mer passande än att ta med dem till favorit konditorit "Princess". De har de godaste varma mackorna i stan :). De bjuder också på en väldigt trevlig miljö med enormt trevlig personal. Ett stort plus är att en påtår kostar gratis :).

Stor del av inredningen är orginal. Se bara  på golvet hur snyggt det är. Jag har försökt att googla fram lite information om konditoriet men inte direkt hittat något. Vet du något om det? Skriv gärna till mig och berätta i så fall. Det vore roligt att få veta lite mer om detta fantastiska fik som man hängde i som ung :). Ska nog ta och höra mig för lite grann med personalen vid nästa besök.

Viss förvirrning kring vem "Kurre" var uppstod i samband med att Ann och Fancy skulle beställa sin lunch. Det framkom snart att expediten varit något otydlig när hon förmedlat att någon skulle ha en "Kurre" macka istället för en med Curry. Ja, det var något liknande i allafall ha ha! Antagligen ett sånt där skämt som inte går att återberätta utan man var tvungen att vara med, där och då, för att uppskatta det :).

Nygammalt godis i fina glasburkar lockar de små.

Den trevliga disken med allt bakverk är det första man ser när man kliver innanför dörren. Utbudet är stort och man fikar för en väldigt rimlig summa.

Förr var lokalen fylld av ett stort rökmoln. Folk rökte som borstspindlar. Ofta satt de ju kvar och fikade länge också vilket gjorde att jag faktiskt tillslut slutade att gå hit för ett antal år sedan. Jag kände mig alldeles täckt av rök efter att ha varit där. När rökförbudet kom renoverades konditoriet upp och allt är nu som det var då, fast mycket bättre och mycket fräschare :).

Glada och nöjda över den mysiga lunchen tog vi ett varv på stan och sedan hoppade vi in i den blå bubblan igen och for hem till ängen för att förbereda oss inför kvällens festligheter på "Ballroom Rumble". Mer om det i nästa inlägg.

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Jag snor några av dina bilder! Skriver att det är du som tagit dem!
PS: Köttbullsmacka med rödbetssallad och påskmust till is da shit!