Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 4 maj 2011

Födelsedagsfirande med Harlem Hot Shots

Vilken show! Det var så att jag fick tårar i ögonen, inte så mycket för att det var rörande utan mer för att showen verkligen var något för oss, mig och min sambo, allt stämde, musiken, kläderna, dansen, tiden och stämningen! Det var verkligen en bra idé att ge min sambo denna upplevelse i födelsedagspresent. Han var lika lycklig som jag när vi gick därifrån och jag tror att föreställningen satte sina spår för i söndags hamnade vi av en händelse på Chicago i Stockholm (mer om det i senare inlägg).

Föreställningen gick av stapeln på Nyköpings Teatern i torsdags kväll. Jag åkte hem ifrån Stockholm (där jag ju går på kurs) över kvällen och natten och sedan for jag tillbaka på morgonkvisten igen. Vi började kvällen med att äta på vårt favoritställe "Oliver Twist" och sedan sprang vi lite småstressade över till teatern som ligger alldeles mittemot. Publiken var i femtioårsåldern men här och var satt de som var både mycket äldre och yngre. Det var synd att jag upptäckte att Harlem Hot Shots skulle komma till Nyköping så sent för jag vet många i min omgivning som hade uppskattat föreställningen lika mycket som vi. När jag köpte biljetterna kan jag säga att det inte fanns många platser kvar. Innan vi gick hem pratade vi med en av dansarna och han berättade att detta var nästsista showen. Den sista föreställningen skulle de ha i Tierp redan kvällen efter. Han berättade också att gruppen äger Chicago på Hornsgatan i Stockholm och rekommenderade oss att kika förbi när vi var i krokarna.

En bekant till Benny var också och såg showen. Han berättade att han dansade Lindy Hop och att han brukar åka till Chicago regelbundet. Det var via honom som vi senare kom att hamna på Chicago själva :).



Tyvärr hade jag glömt min kamera hemma men jag kunde inte låta bli att dokumentera den fantastiska kvällen så "man får taga vad man haver", min mobil (som har världens sämsta kamera). Hoppas dock att det en någorlunda bild av kvällens framträdande.

Som sagt, en fantastisk och makalös show! Vilka proffs!

Inga kommentarer: