Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 4 maj 2011

På promenad i vårsolen

En vacker vårdag i slutet av april fick jag möjligheten att promenera med Fancy Lane i hennes "hoods". Jag älskar det kvarter hon bor i och så även promenadstråket ifrån henne in till Stockholms centrum. Jag vandrade här ett par gånger förra sommaren och jag kommer att vandra där många gånger till, för det är en ren njutning, haka på en sväng vetja :)...

Vid "Rålis"

Några fina detaljer på Stadshuset

Vy över stadsgården


Stadshuset

Tydligen ett försök att "piffa" upp en gammal pissoar, lyckat eller misslyckat?

Hittade denna gamla skylt på Fridhemsplan.

Och entrén till ovan frisörsalong var minst lika häftig som skylten.

Vacker arkitektur på Fridhemsplan.

Så många gånger som jag har gått förbi detta café utan att egentligen ha lagt märke till den otroligt coola skylten. Visst är den fin!

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Prinsesstornet lurar INTE mig!!!