Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 26 april 2011

Harlem hot shots


I samband med att jag fyllde år så fick Benny också sin present ifrån mig (han fyller ju på lördag). Av en händelse såg jag att Harlem Hot shots ska komma till Nyköpings Teater nu på torsdag. Vi har länge tänkt att vi ska besöka "Chicago" i Stockholm för att bl.a. se alla fantastiska Lindy Hop dansare. Vi har också pratat om att vi skulle vilja lära oss att dansa det, åtminstone grundstegen för det verkar ju rätt komplicerat :). För att få lite inspiration till att faktiskt en dag verkligen göra slag i saken och anmäla oss till en danskurs tänkte jag bjuda min käraste på denna föreställning "Swinging in Black &White". Jag ser verkligen fram emot denna show och vad jag har hört så kommer vi inte att bli besvikna :).

Så här skriver riksteatern om gruppen och föreställningen:

"Swingdanskompaniet Harlem Hot Shots föreställning Swingin’ in Black and White väver ihop dans, sång och talfilm. De sex medverkande dansarna bjuder på allt från sångnummer till charleston, stepp, lindy hop och jitterbug i en resa till jazzens rötter under 1900-talets första hälft" (Läs mer här).

Håll utkik i bloggen framöver efter vår egna uppfattning av showen.


Inga kommentarer: