Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 14 december 2010

Julen närmar sig med stormsteg.


Tänk att den tredje advent redan har passerat! Inte långt kvar till jul nu. Jag var inne och "stökade" lite i "Fröken Pralin och av någon anledning började jag att titta i den fina lilla "Råd och Rim" boken som jag inhandlade någon gång på Tradera. Jag minns att jag köpte den mest för att jag tyckte att omslaget var fint varav jag egentligen aldrig har läst den.

"Råd och Rim".

Efter att ha bläddrat i den fram och tillbaka hamnade jag plötsligt på en sida där de gav förslag på en massa julrim. Härnedan ser ni ett exempel på ett rim för en present till mor eller kanske hjärtevännen :).

"Fuktar du blott en smula, luktar du gott i jula".

Och nedan något för barnen...Snask!

"När på detta du gjort slut, är du sötare än härförut".

Det finns rim för hela familjens alla klappar i den lilla boken :).
Härnedan ett till far, eller husbonden :).

"Dessa komma väl till pass, när du står på harapass".


1 kommentar:

Clinen sa...

Verkar vara en härlig bok! =)