Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 28 december 2010

God fortsättning!

Jag har inte alls hunnit med att blogga så mycket som jag ville under julhelgen. Anledningen till det är att den myndighet jag arbetar på höll mig i arbete i princip hela julen. Förr, när Fröken Pralin var singel och helt besatt av sitt arbete, tog jag på mig alla storhelger som jag kunde få. Då handlade det ju om att tjäna så mycket pengar som möjligt så att man kunde ge sig ut och resa och upptäcka världen. Idag känns det lite annorlunda. Det är möjligt att jag får en massa vuxenpoäng nu men jag har hellre fler lediga dagar än att jag tjänar en slant extra. I och för sig handlar nog detta också om att min fritid ser helt annorlunda ut. Mitt arbete var också mitt fritidsintresse på något vis. Jag läste extra kurser på universitetet på distans och jag gick på olika föreläsningar och allt hade med jobbet att göra. Nu har jag ju hus på landet, ett litet sambobarn (har inte hittat ett bra ord för vad min sambos dotter är till mig. Gillar inte "bonusbarn" eller "styvbarn" eller allt vad man nu säger. Det får bli "sambobarn" för stunden ;)) OCH så har jag ju Fröken Pralin :). Är hellre inne hos Fröken Pralin och pysslar/renoverar än sitter framför datorn på jobbet och skriver. Misstolka mig dock inte, jag gillar mitt jobb men ibland blir det lite tungt och då är det skönt att kunna ha något helt annat att göra, som att försöka återskapa ett litet nostalgifik/butik :).

Hur som hur...så snart jag får lite ledigt så ska jag se till att ni får ta del av lite fina julminnen samt lite annat smått och gått, så jag ber er att hålla ut :).

God fortsättning på er alla!

Inga kommentarer: