Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 18 december 2010

Lika som bär.

För en tid sedan hittade jag en massa veckotidningar, "Idun", på Humlan (Röda Korsets loppis) i Nyköping. De hade ett större antal och varje nummer kostade 2 kr. Jag har inte hunnit titta i dem något särskilt men nu i samband med att jag håller på att renovera "Fröken Pralin" så tog jag fram tidningarna igen. Detta nummer (som ni ser ovan) drog min uppmärksamhet till sig då pojken på bilden (vår kung) var så slående lik prins Philip eller tvärtom ska det ju vara förstås, att Philip är slående lik Carl Gustav :). Jag blev nyfiken vad som stod bakom rubriken: "Bernadotterna är sig lika".

Artikeln handlade om våra kungligheter och deras genetiska drag (kan man säga). Här ser ni prinessan Sibylla samt Carl Gustav, då prins. Ja, visst kan man se en viss likhet? Munnen är sammanbiten på samma sätt och ag säger bara "om blickar kunde döda" hi hi.

Nja, jag vet inte om de här två eleganta kvinnorna, kronprinsessan Margareta och den andra Margaretha var så lika? Vad säger ni?

Tre små guldlockar :).

Inga kommentarer: