Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 21 april 2011

Med en enkel tulipan

Så var det då den 19 april, min födelsedag och dagen då vi även firar Benny, och de första gästerna har anlänt :). Två små prinsessor som dagen till ära har bestämt sig för att baka en tårta till mig (se resultatet senare i inlägget ;)).

Dagen började med fika i den härliga solen på verandan tillsammans med mamma och prinsessorna.

Fröken Pralins bakverk :).

Lite födelsedagspresenter, en lavendel, två jättefina servetthållare i plast och ett väldigt speciellt födelsedagskort.

Mamma hade gjort detta fina gratulationskort till mig!

På eftermiddagen kom fler gäster och grillningen kunde påbörjas.

Grillmästaren Johan

Så kom kylan så småningom och gästerna förflyttade sig in i cafédelen :). Finns det hjärterum så finns det hjärterum!

Efter ett tag kom prinsessorna och talade om att tårtan till mig var klar :).

Den minsta lilla prinsessan (min systerdotter) serverade tårtan till mig. Hon var noga med hur den skulle serveras :).

Lite mer pyssel...

...men så var hon klar och jag skulle provsmaka tårtan :).

Söta lilla systerdotter...Tack för tårtan, den smakade alldeles utmärkt ;)!

Fler presenter, vackra blomsterbuketter.

Solrosen var lika vacker som solen på himlen.

Mer blomster...

Sötaste vattenkannan

Rosévin, vackra rosor och en pelargon (som jag älskar).

Här var en som hade tänkt till ordentligt :), vilken present är inte bättre än "loppispengar" hi hi!

Tack alla som var med och gjorde vår dag till en fantastisk dag och tack för alla fina presenter :)!

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Min present kommer senare ;-)
Men din födelsedag ser fantastisk mysig ut. Fina presenter. Och bra med loppispresentkortet ;-)
Kram

Fancy Lane sa...

Och jättefint grattiskort som din mamma pysslat fram!