Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 12 april 2011

Vårmode helt i min stil

Har ni liksom jag uppmärksammat att många butiker har fått in klänningar i 50-tals stil? I love it! Och jag vill ha dem alla ;). Det började med att jag hittade några fantastiska klänningar på H&M´s hemsida. Sen hittade jag en jättefin prickig klänning på Lindex och en annan söt klänning i samma butik. Vid ett senare tillfälle hamnade jag på Indiska och insåg att även de hade klänningar som påminner om 50-talet både i färg och design. De hade även en jättesöt kofta i vintagestil. Oh, om man ända kände pojken med guldbyxorna eller ännu bättre hade sina egna fickor fulla med guldmynt och sedlar!

Minns tyvärr inte vart jag såg denna (Indiska) men fin är den :).

Kofta ifrån Indiska

Klänning ifrån Indiska

Klänning Indiska

Polkadotklänning ifrån Gina Tricot

Lindex

Lindex


Den här klänningen är ursnygg, kommer inte riktigt till sin rätt på bilden men har ni vägarna förbi Indiska så spring in och kolla på den och än bättre prova den för den sitter jättebra på.

Indiska

Snygg topp att ha till pennkjolen?

Denna fantastiska bikiniöverdel finns att köpa dels på nätet, bl.a. på Ellos, men även i vissa underklädsbutiker har jag sett. Halterneckbanden går att knyta bakom ryggen också och jag måste säga, efter att ha provat den, att den sitter perfekt. Jag tyckte kanske inte att vit var min färg och med tanke på att den kostar cirka 600 kronor så fick jag, efter lite övertalning ifrån mig själv (för jag gillade den verkligen), hänga tillbaka den på ställningen. Den passade inte mig men kanske är det något för dig? Det finns en matchande underdel som kostar cirka 400 kronor! Lite dyrt kanske men å andra sidan, vill man vara snygg på stranden så kanske det är värt det? :).

Ja, det var lite klädtips. Ni får gärna höra av er om ni har hittat något annat som kan vara värt att kolla in i butikerna just nu :).

3 kommentarer:

Annsan sa...

Nu blev jag kär i den prickiga från Indiska... Kanske ska kolla in den? :)

Clinen sa...

Snygga =) Jag har mailat dig på den mailen du angav i kommentaren hos mig. =)

Fröken Pralin sa...

Ann: Tycker absolut att du ska kolla in den! Den kan vara en bra outfit till Ballromm Rumble den 30 april ;), för du har väl inte ändrat dig? Du är så välkommen!

Clinen: Blev så glad över ditt mail :), har skickat ett tillbaka!