Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



lördag 9 april 2011

Vårdag på ängen.

Vy bortåt Väderbrunn

Det går ju bara inte att sitta inne med huvudet i alla lagböcker (studerar ju för tilfället) när solen skiner ute. Ivart fall har jag inte disciplin nog att lägga fokus på det jag kanske borde. Jag älskar verkligen våren och när jag är hemma vill jag försöka att njuta av den så gott det går, om det så innebär att jag måste sitta hela kvällar och nätter och plugga :).

Titta så fint trädet skuggar den gamla boden som står på "Fröken Pralins" mark :).

I horisonten av bilden skymtar vår käre väns gård som vi hoppas kunna bjuda på kaffe inom kort :).

Snön har ju legat tung på backen hela vintern vilket har gjort att det har varit omöjligt att gå i skogen som jag normalt sett annars brukar göra. Äntligen är snön borta och äntligen går det att promenera i den igen. Intill vår gård finns en liten udde, i vilken jag brukar gå i tillsammans med min katt. Det finns en del "rester" iskogen efter "något". Jag har alltid funderat över varför det ligger så mycket stenhögar överallt men det kan ju vara så enkelt att bonden har lagt dem där efter att ha stött på dem på sin åker?

Och varför ligger det här "hjulet" i skogen kan man ju undra!

Förutom stenhögar och betongdelar så fann jag under min promenad på udden att vildsvinen hade varit igång och bökat upp jorden på min utsikts plats. Det är otroligt vad de röjer när de är i farten. Vi vet att vi har vildsvin i skogarna men vi har inte sett dem, dock hört dem. Bilden ovan är tagen endast några hundra meter ifrån våran gård, vilket betyder att de kommer närmre och närmre! Tror dock inte att de vågar sig in på tomten, det är nog lite för mycket liv och rörelse här (hoppas jag).

Det märks att det har varit en skrotgård på tomten en gång i tiden. Jag hittade en massa armeringsjärn gömt under gammal mossa. Benny blev superglad och sa att jag hade hittat en skatt :). Det är tydligen högt värde på skrot hi hi.

Ja, nu är det hög tid att videungen vaknar för nu är det inte längre vinter, utan vår :).


Inga kommentarer: