Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 13 april 2011

Vackra Uppsala

Nu är det bara två dagar kvar på denna del av kursen i Uppsala. Nästa vecka är jag tillbaka i Nyköping och sen bär det av till Stockholm för en vecka i Solna. Jag räknade ut att jag nu har gått halva tiden av min utbildning. Tiden går fort! Om en månad är jag tillbaka på arbetet igen. Känner mig både inspirerad och lite tveksam till att komma tillbaka till vardagen. Jag hoppas att kunna förändra mitt arbetssätt samt en del andra rutiner på min arbetsplats men nog om det. Tanken med inlägget var att visa lite av Uppsala men tyvärr så har dagarna varit så intensiva att jag inte hunnit med så mycket annat än att göra några kortare utflykter. Idag tog jag en liten promenad tillsammans med några kollegor innan middagen och då passade jag på att ta några bilder. Jag hoppas kunna ta fler foton i morgon för då har jag turen att få träffa Fancy Lane som är på besök i stan, vilket jag verkligen ser fram emot :).

Oscar den II Konferenscenter, där vi sitter och pluggar hela dagarna. Kan säga att de har utmärkt mat där, ingen risk att vi går därifrån hungriga :).

Domkyrkan

Uppsala ån

En fin gammal biograf

Måste säga att jag verkligen gillar Uppsala. Om jag någon gång skulle få för mig att flytta så skulle jag vilja bo här :).

Inga kommentarer: