Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 14 april 2011

What a beautiful day

Hela dagen satt jag och tittade ut genom fönstret i konferenssalen, vilken dag! Det var alldeles molnfritt på himlen här i Uppsala och solen sken och lockade fram vårkänslorna i både den ena och den andra :). Timmarna gick och inte förrän efter halv fem på eftermiddagen var denna föreläsningsdag slut! Dagen har varit så fullspäckad att jag inte ens hann gå utanför dörrarna för att få andas in lite av den friska vårluften. Ni kan tro att jag rusade upp på hotellrummet för att slänga ifrån mig allt som har med pluggandet att göra och i stället skynda mig ut för att uppleva Uppsala denna underbara dag. Inte nog med att solen sken det var ju faktiskt så att jag också skulle få träffa fantastiska Fancy Lane också :). Efter en vecka princip instängd på ett konferenscenter och ett hotell så njöt jag av varje sekund denna kväll men det är som med allt annat, allt har ett slut. Nu sitter jag på hotellrummet återigen men jag är lycklig, för jag har haft en riktigt bra dag :). Imorgon bär det av till Stockholm och sen på lördag är planen att jag ska fara hem till landsbygden igen. Det är ju bra att vara borta men det ska samtidigt bli skönt att få komma hem :).

Jag bjuder på lite bilder ifrån min promenad i Uppsala tillsammans med Fancy Lane:


Restaurang Tzatziki



Grand Hotell

Fick nästan en utlandskänsla av att se alla människor som satt och fikade på uteserveringarna.


Uppsala ån

Fluster

Fågeldammen



Domkyrkan

Framsidan av Tzaziki

Café Linne, här kan ni hitta gigantiska kanelbullar och cheesecake som såg helt underbara ut men vi var duktiga och motstod frestelsen.

På väg hem, efter att ha följt med Fancy till centralstationen hittade jag denna fina skylt "Fancy style", I like :).

Dags att packa, imorgon bär det av mot nya äventyr :).

Inga kommentarer: