Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 6 april 2011

Tattoo nr. Seven

En helt vanlig lördagkväll för cirka en vecka sedan tog jag mig ner på Temakrogen i stan för att tatuera in min sjunde tatuering. Jag har en tid gått i tatueringsplaner men då jag fick lite problem med en av de senaste så har jag avvaktat lite. Jag fick höra att en tatuerare i stan skulle utfärda mindre tatueringar på just Temakrogen och fick en ingivelse att jag skulle boka tid och fortstätta konstverket på min arm, satsar ju på en helarms "sleeve". Vid tidigare tillfällen har jag haft en klar blid över vad jag velat ha men denna gång hade jag flera olika tankar. Samtliga förslag var dock i old school stil, vilket jag tänkt att resten av armen ska vara i. Tatueraren gav lite förslag och sen var det bestämt. Det blev ett timglas med en diamant och en körsbärsblomma. Timglaset för mig symboliserar delvis att tiden rinner iväg ifrån oss men samtidigt att det inte är försent för saker och ting då det bara är att vända på glaset och börja om. Diamanten symboliserar värdet jag ska sätta på mig själv och blomman är mer en dekoration som passar med mina övriga tatueringar. Resultatet blev väldigt bra och jag känner mig glad och nöjd över både mitt val och över tatuerarens talanger :).






Det var en viss känsla att sitta i en dunkel och mörk lokal och lyssna på liveframträdandet, förbandet till "The Knockouts", samtidigt som min hud sved av nålarna i tatueringsmaskinen. Jag gillade det :).

2 kommentarer:

Clinen sa...

Lite udda att tattuera sig så men det måste varit en rolig upplevelse =) Jag är sugen på att tatuera mig vid skuldran/axeln men jag är lite osäker på vad jag ska ha och om jag vågar :P

Är rädd att jag ska tröttna en dag. Men jag har funderat på något snyggt mönster och mitt namn inne i mönstret och mitt namn borde jag ju inte tröttna på :P Men vi får se om jag tar tag i det en dag eller inte!

Fröken Pralin sa...

Ja, det var lite udda att tatuera sig så men inte helt olikt hur det egentligen är heller. Om jag hade börjat tatuera mig idag så hade jag planerat mina tatueringar lite annorlunda. När jag gjorde den första så visste jag inte att det skulle bli fler, fast det är väl som de säger att blir det en så kan man inte sluta :). Jag har dock alltid funderat på vad jag vill tatuera och jag gillar dem jag har, de har alla en betydelse för mig. När man väl har tatuerat sig så ångrar man sig inte. Tatueringen blir tillslut ett med en själv :). Du behöver inte oroa dig för att du inte ska våga, det gör du. Tänk bara ut hur du vill ha det. Tatuerarna brukar vara duktiga på att ge rekommendationer och se hur den slutgiltiga tatueringen kommer att se ut. En seriös tatuerare gör inget som inte blir bra. Jag lovar, du kommer inte att tröttna på din tatuering utan du kommer att älska den :). Jag tycker det låter som du har en bra idé redan nu :).
Kram kram