Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 20 september 2010

The Amazing Knicker Kittens 27/8-10

Den 26 augusti for jag upp till min gamla kära vän "Fancy Lane" på Fridhemsplan för att umgås lite med henne innan min sambo och vår vän Lars skulle komma upp för att göra oss sällskap nästkommande jag dag. Det är alltid lika mysigt att umgås med "Fancy" och sitta och mysa med henne i hennes mysiga lägenhet :) (mycket mysigt är det :)).

Kring lunch på fredagen mötte jag upp Benny och Lars och efter att ha lastat av väskorna på hotellet på Fridahemsplan ;) tog vi oss till Odenplan för att ta en fika på det gamla 50-tals konditoriet "Valand" (se tidigare inlägg). Efter en god kopp kaffe for vi vidare, shoppade lite och sen åkte vi tillbaka till "hotellet" för att göra oss iordning inför kvällens tillställning "Heat Wave" med de fantastiska "The Amazing Knicker Kittens" på Nalen!

Otroligt snygg annons och en otroligt snygg Miss Diamond.

Kvällen var fantastisk! Stämningen var på topp och det var kul att se de nya tjejerna i gruppen och deras nummer. Här följer lite bilder ifrån kvällen. Tyvärr är jag inte helt nöjd men min relativt nyinköpta kamera då den inte tar bra bilder i dunkelt ljus. Vet att det är svårt att få bra bilder i mörka lokaler men det borde ju gå att få några bra bilder men, nja, jag är inte helt nöjd men här får ni ett litet bildspel.


"Fancy Lane", Lars och Benny.

Jag, Lars och "Fancy Lane". Jag tackar "Fancy" för den fina håruppsättningen.

Jolie Étoile

Madame Magduschka.







Miss Diamond.

Pepper.



Gillar denna bild. Det var en av de få som jag tycker blev riktigt lyckad.



"The Amazing Knicker Kittens", så tjusiga och duktiga!

Kvällen på Nalen avslutades med att salen förvandlades till ett stort dansgolv och vi alla dansade benen av oss tills det var dags att fara hem till hotellet på Fridahemsplan för att dagen efter fortsätta partylivet i burleskens tecken. 

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Du får gärna skicka burleskbilderna till mig också via skickafilen. Bilderna på Pepper blev ju superfina... även om jag vet att din kamera inte alltid gör som du vill.
Kram Fancy
PS: Du + jag + fridahemsplan = MYS

Fröken Pralin sa...

Ja, du om någon vet ju hur kameran är :). jag fixar så att du får bilderna :). Det är du och jag Fancy...du och jag he he