Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 21 september 2010

Femme- Trash Kväll 28 augusti 2010

Vad jag sett fram emot denna kväll. En kväll då min allra käraste vän skulle upp på scenen igen. Första gången jag såg henne uppträda var på "Newcomers night" på Högkvarteret på söder. Jag var så stolt och hon var så bra :), en riktigt "Fancy Lady", en verklig "Fancy Lane"!

Denna kväll var temat något tuffare och lite trashigare och nog måste jag erkänna att en del nummer under kvällen inte alls föll mig i smaken då de var "lite" för mycket. Jag tyckte att det sensuella i burlesk förvandlats till något "slampigt" och osmakligt. Hm...undrar hur de tänkte men å andra sidan var ju temat Femme-Trash så kanske var det helt enkelt så att "Fancy Lane" och resten av truppen "The Magnificent Glam o´Drama Gal´s" inte riktigt passade in i detta "trashiga" tema. Förutom några få misslyckade framträdanden så var "Fancy" och resten av tjejerna i truppen makalöst bra! Hoppas på att i framtiden få se er på scen igen och gärna i en egen uppsatt show.

"The Magnificent Glam o´Drama Gals" 

Foto: lånat ifrån "The Magnificent Glam o´Drama Gals" group profile på Facebook.

"Högkvarteret" är annars ett väldigt coolt ställe. Lite dunkelt, lite underground med en otrolig atmosfär.

Denna kväll kunde jag tyvärr inte ta några bra bilder då jag endast hade min mobiltelefon med mig. Men sådana här kvällar  måste dokumenteras så man tager vad man haver :).


FEMME-TRASH NIGHT.

Min bästa vän, tjusiga "Fancy Lane".


"The Magnificent Glam o´ Drama Gal´s" på "Bröderna Ohlsson".


Kvällen avslutades på "Bröderna Ohlsson".


"Jolie Étoile"


Cool inredning på "Bröderna Ohlsson".

Inga kommentarer: