Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 26 september 2010

"Loppislördag"

I tordags när jag var på kurs hos Madelin Downey uppmärksammade jag att hon hade en spegel som jag blev intresserad av i samband med att jag var på en loppis hemma i Nyköping. Jag köpte aldrig spegeln men kunde inte riktigt släppa tanken på den. När jag såg Madelins spegel blev jag förtvivlad och kände att jag bara måste hem för att se om den fortfarande fanns kvar. Jag blev kvar i Stockholm fram till lördagen men så snart jag var hemma såg jag till att jag och min sambo for raka vägen till "mjölkcentralen" för att se om den fanns kvar och turen var på min sida :). Förutom spegeln och det tillhörande bordet gjorde jag en del andra fynd, vilka ni kan ta del av nedan. 

Det var inte bara det lilla 50-tals bordet och banankartongen som skulle in i bilen utan även spegeln och det tillhörande bordet. Trodde aldrig att det skulle gå men vår kära gamla karmann gian är betydligt större än man kan tro ;).


Min kära spegel! Visst är den fin!

På denna bild kan ni se "Miss Madelins" spegel, snarlika eller hur!


Provade dessa fräna skor och även om de var hur sköna som helst så stod jag över köpet. Är det någon av mina läsare som tycker om dem så vet jag var de finns och kan köpa dem åt "dig". Tror inte att de kostar mycket så vill du fynda ett par vintageskor, hurry up :).


Hittade även denna lilla gräddkanna (?), med högsta sannolik ifrån 50-talet, tror ni inte? Kannan köpte jag iallafall och finns nu till försäljning i butiken "Fröken Pralin". Har inte hunnit kolla vem tillverkaren är men lägger ut det när jag tagit reda på det.


Fastnade direkt för denna lilla retrolampa. Den kostade 40 kr men då det var utförsäljning så fick jag den ännu billigare. Gillar att fynda!

Fler Loppisfynd kommer i kommande inlägg.

Inga kommentarer: