Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 26 september 2010

"...och så här tjusiga blev vi"

Efter tre mycket trevliga och givande timmar tillsammans med "Miss Madelin" och hennes fotograf för kvällen, Miriam, blev vi slutligen så här tjusiga:



















Kan verkligen rekommendera denna kurs. Du får lära dig teknikerna för att själv kunna styla ditt eget hår. Det var inte helt lätt men jag blev nöjd över den hårstyling jag lyckades göra på min kära Frida och som jag uppfattade det var även hon nöjd :). Nu är det bara att fara hem och träna. Hårstylingen sas hålla i några dagar. "Fancy Lanes" höll dagen efter, efter lite styling på morgonen, men min frisyr gick tyvärr inte att rädda. tror jag hade för lite spray i håret. Vill ni veta mer om "Miss Madelin" och hennes kurser kan ni läsa mer här: http://www.vintageblomster.blogspot.com/.

Foto: "Fancy Lane
Så här snygg var "Fancy" dagen efter kurskvällen :).

1 kommentar:

Fröken Pralin sa...

Kommentar ifrån en av de två otroligt rara unga tjejerna som ni ser på bilderna ovanför mig och "Fancy Lane":

Erika sa...
Alla blev jättefina och alla passade så bra i sina frisyrer! Tack för alla tips och en väldigt rolig kväll!! Jag och min kusin lärde oss massor som vi kunde träna på sen när vi skulle på dans på lördagen!
(Det var även kul att se Fröken Pralins fina blogginlägg, kunde inte svara på det så jag hoppas hon ser det här istället!)

Inlägget är "lånat" ifrån "Miss Madelins" blogg.

Vad roligt Erika att du tyckte om mitt inlägg om kursen :)!