Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 18 november 2010

50-tals rummet!

Egentligen är det en slump att jag och min sambo började att intressera oss för inredning i 50-tals stil. Det hus vi bor i är som jag tidigare har nämnt ett gammalt magasin ifrån år 1900 och det har vi inrett i en äldre lite mer lantlig stil, som vi trivs jättebra med. I år har många av våra nära och kära ändrat boende av olika anledningar vilket har gjort att vi har fått ta över en väldigt massa möbler. Min morfar t.ex. hade en del 50-tals möbler som jag fick ärva efter honom och en granne hade otroligt vackra möbler som han inte hade användning för och som han tyckte att vi kunde få. Av denna anledning började vi att inreda ett rum i en av byggnaderna på gården i 50-tals stil och ju mer saker vi fick/fyndade desto mer föll vi för designen ifrån denna tid. Snart ska jag sätta igång med renoveringen av ett annat hus på gården inför mitt projekt "Fröken Pralin" och till den renoveringen har jag samlat på mig en del riktigt snygga möbler och saker, även dem ifrån 50-talet (men det kommer inte att bli en genuin 50-tals inredning men det kanske blir med tiden :). Vi, varken Benny eller jag, är duktiga på märken och design så vet ni något om någon möbel eller sak skriv gärna ett par rader så att vi kan ta del av er kunskap :).





1 kommentar:

Clinen sa...

Åh, vilket härligt rum! Så skulle jag absolut kunna bo. =)