Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



fredag 19 november 2010

Fröken Pralin

Ni som känner mig vet att jag har ett arbete som kan kännas rätt påfrestande ibland. I och för sig...vilket arbete är inte påfrestande då och då? Mitt arbete har samtidigt, åtminstone tidigare, varit mitt intresse. Detta har gjort att jag även på min fritid har ägnat mig åt saker som har med mitt arbete att göra. Jag har tillexempel studerat på fritiden i ett syfte att kompetensutvecklas på arbetet. Har jag tittat på tv har jag främst tittat på det som rör mitt jobb, har jag läst en bok har den många gånger handlat om frågor som jag egentligen tar itu med på jobbet varje dag och jag har till och med gått med i föreningar som "samarbetar" med den myndighet jag arbetar för. Varför, kan man fråga sig men svaret är väl att jag helt enkelt jobbar med något som jag har ett stort intresse för. Idag ser dock saker lite annorlunda ut, mitt intresse har utökats något och jag känner att mitt projekt "Fröken Pralin" kommer att göra mig gott, även om det kommer att ta mycket av min fritid. Om två veckor står huset till förfogande och jag kan börja att renovera och så småningom så sakterliga inreda huset så att jag inom sin tid kan öppna min alldeles egna lilla verksamhet, Butik Fröken Pralin där kunden även kan ta sig en kopp kaffe, läsa en gammal tidning och smaska på en liten kaka bakad efter ett gammalt tradionellt recept. Det ska bli så intressant att se om min idé går hem och om jag lyckas få några kunder till min butik men om jag tror på idéen så gör nog andra också det :) eller vad tror ni?

Skriv gärna ett par rader om ni har några idéer att dela med er av eller om ni har några tips på hur jag kan få "Fröken Pralin" att utvecklas till en riktigt bra verksamhet :).

Har köpt ett antal av denna kaffekopp till "Fröken Pralin" som kunderna kan avnjuta en god nybryggd kopp kaffe i. Fina va? Skulle ni finna en kaffekanna, mjölkkanna, sockerskål eller dylikt i denna servis så säg gärna till då jag är intresserad av att köpa till delar till servisen.

Fyndade ett tygstycke ifrån 50-talet som jag tänkte ha som gardin i huset.

Är så himla glad över detta tyg, tycker det är riktigt snyggt :).

Ytterligare ett fynd som jag fyndade då Fancy Lane var nere och hälsade på.

En kompis har rensning hemma och när hon fick höra att jag samlade på spel och leksaker så plockade hon fram dessa fantastiska spel som jag genast köpte. Tack så hemskt mycket Annika.



Detta kryddställ blev mitt efter att den tidigare ägarinnan, Annika, rensat i sitt hem.

Vet egentligen inte vart jag ska ha denna nåldyna men jag tyckte att den var fantastikt söt. Den kommer nog att finna sin plats i hemmet så småningom :).

Far till Stockholm i morgon, vilket jag ser fram emot enormt. Önskar er alla en trevlig helg.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad glad jag blir att du gillade grejerna! (ser att en av nålarna lossnat från nåldynan hehe)
kram!

clinen sa...

Åh vilket härligt tyg!! Alldeles underbart. Ordjakten har jag en lite äldre version av. (Det står inte "nya" på min) =)