Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 4 november 2010

Nya Loppisfynd.

Idag var jag tvungen att ta en sväng till Oxelösund då jag hade vunnet en auktion på Tradera och leveransen, av någon underlig anledning, hamnade i en liten kiosk där, istället för hos någon av alla de som tar emot levereanser i Nyköping (irriterande). Frakten blev ju plötsligt väldigt dyr då det är mer är cirka tre mil dit, fram och tillbaka. Men det är aldrig något ont som för något gott med sig ;). Turen till min gamla hemstad gjorde att jag hamnade på "Humlan" (Röda Korsets loppis). Vid det här laget har ni säkert förstått att jag har lite svårt för att gå förbi en loppmarknad utan att "kolla in läget". Det roliga var att när jag klev in igenom dörrarna så hittade jag inte bara en massa roliga saker utan även min gamla lärarinna ifrån mellanstadiet, älskade Birgit :). Jag blev otroligt glad av att stöta på henne då jag faktiskt den senaste tiden har tänkt lite på henne. Det har varit så mycket prat om den nya skolan som ska byggas upp i Nyköping att jag inte kan låta bli att bli lite nostalgisk och tänka tillbaka på när jag gick i skolan (låter som att jag är urgammal men det är jag förstås inte :)). Birgit var så fin, så glad och pigg och vilket minne sen, hon mindes till och med vad min lillasyster heter, Katarina. Otroligt! Birgit var en fantastisk lärarinna och tack vare henne så blev min skolgång allt annat än en pina! Ett fång rosor till henne.

I och med att jag inte hade så mycket tid så tog jag ett snabbvarv inne i butiken och detta är vad jag hittade:

Vackra ljusstakar gjorda i keramik. Jag vet inte om de är gamla men jag fastnade verkligen för dem.


Fina glasskålar, 4 stycken till antal.


Teakbricka med tre glasskålar. Jättefin!

Lite ovanligt fat/skål i genomskilig grönfärg.


Snygg dekor.

Detta otroligt vackra lapptäcke (för barn) köpte jag för endast 25 kronor! Oförskämt billigt!

Insidan var full av ljuvliga gula rosor. Fint va?


4 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Allt har en mening :-D

De genomskinliga skålarna har jag nån av och lite av den stilen jag gillar. Så springer du på fler får du gärna slå till åt mig också.

Snart bara en vecka kvar till vår helg!

Piss Puss

Fröken Pralin sa...

Jag fick för mig att det var ungefär sådana skålar som du hade så jag köpte dem. De är dina om du tycker om dem :). Det var det som var tanken.

Kram kram

Fancy Lane sa...

I LÖVE U

Fröken Pralin sa...

He he I know ;)!!
Då är faten/skålarna dina, 4 stycken :).