Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 2 november 2010

Sumpens Auktion

Söndag 31 oktober.

Helgens aktiviteter avslutades med loppis i "Sumpens" lokaler. Vi hade ett loppisbord bokat och jag hoppades på att kunna göra mig av med en del, då det hela tiden tenderar att komma in mer och mer saker i vårt kära lilla hem ;). Jag måste erkänna att det var lite tufft att komma igång på morgonen men innan klockan tio var jag på plats och "dukade" upp mitt bord. Försäljningen gick lite trögt, trots att jag det ryktades om att mitt bord var det mest intressanta ;). Det kom en del folk men de var inte så shoppingsugna. "Sumpen" sålde lite av bl.a. de möbler som han tänkt att auktionera ut nästa söndag (tror jag att det var). Hans priser är enormt bra så det är svårt att låta bli att inte handla av honom. Förutom några av de möbler som visas på bilderna nedan fick jag med mig en tavla (50-tal) för 10 kronor och en röd ryamatta (stor och äldre i bra skick) för 30 kronor!

Dessa var väldigt fina, jag ärvde en liknande för en tid sedan så dessa fick stå kvar. De kostade säkert inte mer än en 100-lapp styck eller kanske inte ens det?


En fin bokhylla. Kan tänka mig att den kostade 50 kronor, inte så mycket mer.

Detta skåp i björk fick bl.a. följa med hem. Kostade mindre än ni kan tänka er ;).

Förvaringen inuti är enormt praktisk.

Skåpnyckeln!

Hade vi haft plats i bilen hade jag även köpt denna byrå.

En fullastad bil!

Förutom skåpet, ryamattan och tavlan köpte vi ett jättesnyggt sideboard i 50-tals stil och ett bord som matchar sideboarden. Så snart vi får tillgång till det andra huset och möblerna har hamnat på sin rätta plats ska ni få ta del av dessa fantastikt fina fynden :).

Hoppas ni har haft en lika trevlig helg som jag har haft, den bästa på länge :)!


2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Hm... kanske tur jag inte har körkort? Hade nog fyllt bilen i så fall. Ser så fram emot nästa helg!!!!! Kram

Fröken Pralin sa...

Ha ha ja OCH om jag hade haft det, du kan ju tänka dig vad jag hade farit runt på loppisar. Släpkärra nästa ;)!