Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 9 november 2010

Nu är den min ;).

I söndags var det auktion hos "Sumpen". Jag jobbade dock så jag hade tyvärr ingen möjlighet att närvara. Jag hade dock lite svårt att släppa tankarna på den fina byrå som jag såg i lokalen för en vecka sedan. Den är lite skadad på ovansidan men med en duk på eller något annat som täcker skadan så är det inget som kommer att märkas. När det dessutom är så att jag vet att den inte kommer att kosta särskilt mycket så finns det ju egentligen ingen anledning alls att låta den gå mig förbi :), eller? Hur som helst så satt jag i veckan på jobbet och funderade på vårt andra hus som snart ska inredas i "Fröken Pralins" stil och det slog mig då att byrån kommer att göra sig gott i huset så jag bestämde mig för att ringa till "Sumpen" för att lägga ett anbud på byrån. Mitt maxbelopp var 300 kronor (jag förmodade att det inte skulle överstiga den summan men det var förstås en risk). Jag hörde inget ifrån "Sumpen" under hela söndagen så igår ringde jag till honom för att fråga hur det gick för mig i budgivningen. Kände mig lite orolig för att jag inte vann budgivningen trots allt men "Sumpen" meddelade mig att det stod en liten byrå i hans lokal och väntade på sin nya ägarinna :) hi hi och glad blev jag! Budgivningen hade slutat på en summa under mitt maxbud, 210 kr! Det var väl ett fynd?

Inga kommentarer: