Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 18 november 2010

Ämnen.

Här kommer då äntligen lite inslag som ni killar kanske uppskattar mer än något av det andra som jag brukar skriva om :). Nu är ju jag inte bilexperten av mig och Benny så jag kommer faktiskt att lämna över datorn och låta honom berätta om dessa objekt (Benny är i garaget i skrivande stund, som ni förstår så har han en del objekt att jobba på, så inlägget kommer att uppdateras inom kort, så länge får ni njuta av fotografierna :)).

Jag frågade Benny om han ville skriva ett par rader som en liten inledning men han ansåg att det var bättre att gå direkt "på rödbetan" ;). Först och främst så talade han om för mig att det inte heter objekt utan "ämne" (alltid lär man sig något nytt).

Ett ämne :).

"Turbobagge" ifrån -69 eller "nåt". Bruksbil.

PV -58. Vinterbil.

Kadett kupé. Har gått 14 000 mil.
Till Salu.

Ämne nr. 2.

VW -66. Nedlagt raceprojekt.

Essex super six -30. Familjerodden 2015 :).

Leksak med rallycrossmotor.

Ford prefect -53. Ladugårdsfynd.


Nya racerbilen som jag skruvar med just nu. Förhoppningarna är bakhjulsåka.

Fränt!

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Bra skrivet Benny! Och nu är vi ju överens att även killar kan vara "ämnen" ;-)