Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 4 januari 2011

01-01-11

Min tanke är att göra en sammanfattning över det år som har gått. Jag tänkte hylla olika händelser och utforma någon form av "ris och ros". Dessvärre slog det mig att detta år har varit ett år fyllt av ovanligt mycket sorg och andra mindre roliga händelser, inte bara för oss utan även för många i vår omgivning. Jag hoppas dock kunna leta fram några guldkorn ifrån år 2010. Jag antar att ordspråket: "det finns inget dåligt som inte för något gott med sig" är värt att förlita sig på i detta sammanhang. För så klart har året inte bara inneburit tårar och hjärtesorg, absolut inte. Ge mig bara lite tid att samla ihop några härliga minnen i text och bildform så kommer ni inom kort få ta del av upplevda godbitar ifrån föregående år :).

Årets första dag! Snön ligger fortfarande tungt på taken.

Benny ute på årets första snöröjning. Tack och lov för den nygamla snöslungan. Utan den hade vi inte fått undan snön på vår och granngårdarnas väg.

Medan Benny slungade ut snö på gärdena passade jag på att fota lite vackra naturbilder...

...och baka bär-och...

...chokladmuffins!

När Benny var klar bjöds det på nybryggt kaffe och Fröken Pralins nybak :). Resten av dagen fördrev vi inomhus, i soffan. Det hade vi gjort oss förtjänta av efter att precis ha upplevt ett helt år till i resten av våra liv :).

Inga kommentarer: