Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 24 januari 2011

Nostalgifestivalen 2011!

Som jag gått och väntat...

Nu är min nyfikenhet stillad och så kanske även er :). Idag fick jag meddelande om att Nostalgifestivalen i Vårgårda blir av i år med! Vilken fantastisk tillställning och fest det var förra året, trots brand och blåsigt väder. I år håller vi tummarna att det är strålande sol och att ingen får för sig att ta sig in någonstans för att värma sig med värmeljus (eller hur det nu var förra årets brand startade).

I det mail som skickades ut gavs denna information ut:

"Nostalgifestivalen i Vårgårda - ett fullkomligt unikt evenemang!

Sveriges enda samlande evenemang kring temat nostalgi återkommer även denna sommar.

Nostalgifestivalen arrangeras den 11 JUNI 2011 på Tånga Hed i Vårgårda och lockar en stor publik bestående av musikdiggare, nostalgiker, samlare, veteranfordonsentusiaster och prylkonnässörer från hela landet.

Nostalgifestivalens innehåll vilar på populära inslag som gamla prylar, en stor mängd veteranfordon, unika från förr och god live-musik.

Det blir även ett kvällsarrangemang med utökad satsning på innehåll och inramning. Mer om detta i kommande meddelande".


Jag ser verkligen fram emot kommande information, är så nyfiken på vilka artister som kommer! Lovar att meddela er så snart jag meddelas! Vill ni veta mer om arrangörerna så kika in här på Sunjay.

Jag har redan skrivit in festivalen i almanackan, gör det du/ni med! Kanske ses vi där?


2 kommentarer:

Annika sa...

jag får kanske lov att åka till min farmor i år och gå på festivalen! hade tänkt göra det för flera år sen.. men det har bara runnit ur sanden hela tiden..
tror att jag o min syster hade tänkt åka dit 2006, men så tog jag studenten samtidigt... nåt sånt!
Men i år kanske? :D

Fröken Pralin sa...

Hej Annika, om du tänkt åka dit tidigare men aldrig kommit iväg tycker jag verkligen att du ska åka i år. Tyvärr var vädret inte det bästa förra året, som jag nämnde, men trots det så var det en upplevelse. Det vore hemskt kul om vi var ett gäng som åkte ned, antingen tillsammans eller att vi möts upp där. Hur som helst så har vi ju lite tid att planera :).