Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 3 januari 2011

Gott Nytt År!!!

Fortsättning ifrån inlägget innan...

Så var Fröken Pralin klar för nyårsfirande :). Trots att jag inte hade så mycket tid att fixa och ordna med allt så måste jag ändå säga att jag tycker att jag lyckades rätt bra, inte bara med min outfit utan även med resten av kvällen. Jag kände mig något som "den perfekta värdinnan" :). Jag är otroligt glad att Ni, mina kära gäster, var med och gjorde årets sista kväll till en fantastiskt kväll med god mat, gott dricka och trevligt sällskap. Det var egentligen bara en sak som fattades mig under kvällen...min "soulmate" Fancy Lane, men men...man kan inte få allt ;).

Värdinnan, Fröken Pralin med flour i håret och sin fina nyfyndade cape (ifrån "Vita Rum").

Bordet är dukat (det blev en enkel dukning i år) och gästerna börjar anlända.

Värdparet i full sjå med att laga mat. Vem som fick Benny att ta på sig just det förklädet har jag ingen aning om men pluspoäng till honom/henne ;) hi hi! 

Sällskapet till bords inför servering av förrätten som bestod av kräftstjärtsfyllda krustader. De var väldigt uppskattade. Till och med vår yngsta gäst tyckte att de var goda :) (poäng till kocken)!

Vad är väl ett nyårsfirande hos Fröken Pralin utan praliner?

Ur den gamla "Cap" chokladkartongen kunde gästerna välja mellan champagne-, amaretto-, whiskey/lingon-, hallon/pannacotta-, hasselnöt, mango-praliner mf.l.

Efterrätten: vitchokladmousse med hallon och blåbär, serverad i ett gammalt glas som jag fått av min mormor.

Straxt innan tolvslaget vallades gästerna ner över gärdet guidade av brinnande marschaller. Så här såg vår utsiktsplats ut när mörkret fallit på.

Och så slog klockan tolv...SKÅL!

Våra kära gäster.

Fyverkerier!

Den gamla radion bars med ut på gärdet då vi via den fick höra nedräkningen samt hur klockan klämtade tolv slag! Det nya året skålades in med champagne och mousserande vin!

Kvällen till ära bar jag även den ärvda persianpälsen. Alla frös utom jag!

Någon timme efter tolvslaget hade gästerna farit hem och lugnet la sig åter över ängarna :).

Glada, nöjda och nyfikna på det nya året somnade så värdparet in i varandras famnar i samband med att klockan slog fyra!


Gott Nytt År mina kära vänner!

Feliz Año Nuevo!

Happy New Year!

Farewell 2010 and welcome 2011!


Inga kommentarer: