Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 19 januari 2011

Ballroom RUMBLE #9

Här, mina kära läsare, får ni ytterligare något att se fram emot i dessa mörka vintertider, nämligen årets Ballroom RUMBLE!

I år får vi bl.a. nöjet att lyssna på...

"20th Flight Rockers"
(Lyssna på dem här)

...och "Sweet Emma and the Mood Swingers".

Läs mer om dem här.

Även "Jack Baymoore and the Bandits" kommer att spela.
Nyfiken på deras musik? Hör dem här.

På scen under kvällen står också "The Johnny hootch gang".
Vill du höra deras musik? Klicka dig vidare här.

Band kommer också att spela på utomhusscenen inledningsvis av kvällen och som alltid kommer det att stå en massa coola bilar uppradade på parkeringen bakom entrén.

Detta blir mitt tredje, vårliga, Ballroom RUMBLE och för mig är det en av de största festerna under året. Har stora förhoppningar på att vi blir ett gäng som kan festa loss på denna tillställning tillsammans. Fancy? Tredje gången gillt, tycker du inte ;).

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Sounds like a plan stan! Jag borde ju ha koll på det här irl tycker jag!

Fröken Pralin sa...

Eller hur!!! Du skulle ju ha följt med så många gånger nu men det har aldrig blivit av :). Vill hemskt gärna vara din "partner" he he!