Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



fredag 28 januari 2011

Här var det stickat

Igår, när jag gjorde ett besök på "Möbelmagasinet" I Katrineholm, som jag skrev om i mitt tidigare inlägg, så köpte jag även dessa tre fantastiska sticktidningar. De är ifrån 40 och 50-talet och innehåller mönster/beskrivningar på så otroligt fräcka koftor, tröjor, sjalar etc.

Titta bara på omslaget på denna tidning, är hon inte sprudlande vacker?

Om jag ändå kunde sticka...jag måste se till att min mamma lär mig! Hon är superduktig och har både stickat och virkat i hela sitt liv (känns det som :)).

Den här tröjan skulle jag gärna bära en kall dag som denna :).

Hm...vänta nu...det känns som att jag har sett den söta modellen tidigare...tycker ni inte att hon är hemskt lik den söta tjej som skriver bloggen "Kafferepet", Miriam? Frågar ni mig så är det otroligt lika :). Liksom Miriam älskade nog denna unga tjej sitt 40-tal!

Reklambilder på tidningarnas baksida.

Inga kommentarer: