Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 30 januari 2011

Kafferepet

Om ni ännu inte hittat till Miriams blogg, som har det fabulösa namnet "Kafferepet", så rekommenderar jag varmt att ni kikar in där. Minns ni bilden ifrån en gammal sticktidning ifrån 40-talet, som jag skrev om i ett tidigare inlägg? Den som visade en ung flicka som jag ansåg vara så lik Miriam? Jag skickade bilden till henne och i detta inlägg, på hennes blogg, kan ni läsa om vad hon själv och hennes läsare anser om likheten mellan henne och den vackra modellen i tidningen "Stickat".

Läs inlägget genom att klicka på följande länk: Kafferepet.

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Så himla likt. Hade tänkt skriva det och så scrollade jag ner. KOlla annars in Vintage Flowers. Vilka får illustrera att det finns platser kvar på hårkurserna ;-)