Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 18 januari 2011

Isbilen ifrån "Mad Max"!

Jag vet att jag i ett tidigare inlägg skrev om Bennys uppfinning "is/plogbil". Jag skrev att den var som tagen ur filmen "Mad Max". Här kära läsare har ni den! En riktig futuristisk plogbil (beroende på hur man ser det) :). Saken var den att traktorn var lite för stor för att komma åt och ploga överallt och lite av en uppfinningsman, som min sambo är, så konstruerade han denna. Den har en gigantisk motorkapacitet men tyvärr så fungerade den inte för sitt syfte, den var lite för lätt men jag antar att det var ett äventyr att köra den. Bor man som vi gör får man nog vara lite av en "skalman" då och då :). Visst liknar den en bil ur ovannämnd film!

Inga kommentarer: