Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 11 januari 2011

Detaljer.

Inspirerades av denna bok när jag var hemma hos Fancy Lane och i och med att hon har så mycket coola detaljer i sitt hem fick jag för mig att jag skulle göra ett eget detaljinlägg. Titta så mycket häftigt det finns hemma på Fridahemsplan :).

Vackra vaser i glada färger och former.

Dark Vader vakar över den vackra Miss Fancy Lane.

Ett gammalt fönsterlås.

Är så avundsjuk på denna stringhylla men har jag tur får jag också en inom kort ;).

En samling rådjur ifrån Fancy Lanes barndom.

Väldigt coola PEZ figurer.

En annorlunda pyntad julgran. En förträfflig idé!

Ännu en vacker kvinna.

Detta hörnskåp är så otroligt snyggt och helheten symboliserar verkligen vem Fancy Lane är.

"Tassels" samlade i en nygammal skål ifrån Åhlens.

På sovrummet hänger denna tjusiga negligé.

Fancy har alltid varit ett stort fan till kylskåospoesi. Här försökte jag spontant få ihop något. Hm...man kan ju undra vad jag gick och tänkte på ;).

Har varit avundsjuk på dessa "pin up" glas länge. Gissa om jag blev överlycklig när jag sedan hittade dem på en auktion på Tradera. Jag var med och bjöd men när de var uppe i nästan 400 kronor så hoppade jag av. Jag kan meddela att den budgivare som vann dessa orginella och fantastiska glas (4 st.) fick ge 898 kronor!!

I köksfönstret står bl.a. gamla termosar och coola flaskor samlade.

...detaljer ifrån ett underbart hem :).

2 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Vilket underbart hem... och det är MITT :-D

raquel sa...

åh , va fint! dom små bambifigurerna och stringhyllan. helt underbart <3