Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 13 januari 2011

3 år och 8 månader!

Den 11/1-11 firade jag och Benny 3 år och 8 månader! Inget jubileum direkt men vi har som tradition att göra något tillsammans den 11:e i varje månad i och med att det var det datumet då vi gick ifrån att dejta till att inleda en seriös relation. I princip kan man säga att allt började med IKEA och Billy bokhyllor :).

Dag 11 i var månad har blivit lite av "vår" dag i månaden, då vi unnar "oss" lite kvalitetstid. Denna gång lagade vi en tre rätters middag tillsammans och sen myste vi bara i soffan framför diverse program, vilket är lyx för oss. I normala fall går tiden åt till vardagssysslor och, denna årstid, snöröjning.

Vi går dock mot vår, min favorit årstid! Jag är nog som mest kreativ på våren. Det är den tiden på året som jag på något vis inventerar mitt liv. Vart jag står, vad jag vill göra och hur jag ska göra för att uppnå mina mål. Det kan handla om allt ifrån resor, studier/jobb och livssituation. Just denna vår tror jag bestämt att jag ska se till att resa lite:).

I vår har vi också diverse festligheter att se fram emot, bl.a dessa:




Önskar att jag kunde åka till Las Vegas, vi får s jag kanske får möjlighet om det mot all förmodan skulle börja att regna guldmynt ;).

2 kommentarer:

Clinen sa...

Vad mysigt det låter! Så borde ju alla göra. Sätta en dag i månaden åt sidan till att unna sig lite mer kvalitetstid och mys med varandra. Oavsett om det är en betydelsefullt datum eller inte. =)

Fröken Pralin sa...

Clinen, jag kan verkligen rekommendera att ägna en dag/kväll åt varandra och åt ens relation. Det är inte alltid det blir av men vi försöker hålla på det. Vardagarna bara försvinner iväg och ibland, när man tänker tillbaka, undrar man när man egentligen gjorde något för att skapa en gnutta "sparkeling" i ens reltion. Lätt att vardagen tar över. Gott Nytt År på dig!