Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 10 februari 2011

Black Birds dressed for success!

Kameran är med och fulladdad med batterier, check!

Att gå på Burlesk en tisdagkväll hör inte till vanligheterna men när nu den nystartade gruppen Black birds skulle ha födelsedagskalas var det ju bara att packa väskan och dra till Stockholm efter jobbet, för det här ville jag bara inte missa! Jag gjorde det bekvämt för mig och tog bussen upp denna gång. Det fanns gott om platser och jag hade chans att vila en stund medan bussen for fram på E4:an. Väl i Stockholm hann jag med att göra några fynd på MQ´s rea (älskar deras rea) innan det var dags att möta upp Fancy för att sedan inackordera mig på hotellet på Fridahemsplan. Värdinnan bjöd på middag och jag förundras över hur hon lyckades fixa till en så bra middag under tiden som jag bara hann tvätta håret! Imponerande! Efter maten transformerade vi oss till två eleganta brudar med curls och flour i håret, sen bar det iväg till kvällens kalas på Högkvarteret.


Ingen bra bild men den ger ändå en uppfattning om hur dunkel, trång och mystisk nedgången till Högkvarteret är. Första gången jag var där trodde jag att jag hade gått fel. Jag kunde väl aldrig ana att så snart jag öppnade dörren nedanför den trånga mörka trappan skulle en helt ny värld öppnas för mig, en värld full av härliga människor som levde sig tillbaka i en svunnen tid...i nutid.

I Högkvarterets lokaler är det mysbelysning som gäller vilket gör att det är lite svårt, åtminstone för min halvdåliga kamera, att ta bra bilder. Bilden ovan visar baren och rörelserna kring den. I mitten skymtar glamourösa Miss Diamond.

Fancy Lane dressed up in black with golden tassels just on the right places ;).
Gorgeous as usual!

Bardisken.

I väntan på kvällens stora "happening" underhölls publiken av sång och pianospel.

The Black Birds!

Pepper och Miss Diamond.

Konfrencier: Miss Astrid som kom långväga ifrån för att presentera tjejerna under kvällen.
What a woman! wow!

Black Birds nummer varvades med andra former av nummer presenterade av andra artister. Här är en ung tjej som kallade sig för "bend over Lisa". Hon visade publiken hur otroligt vig och spänstig hon var. Publiken häpnade nog lite för den satt helt tyst under hela hennes nummer.

Fröken Pralin och Fancy Lane, bättre kombination finns inte :).

Miss Astrid.

Tänk vad en glittrande rosett kan dra till sig mycket uppmärksamhet :).

Sång och steppshow!

Snyggare mikrofoner finns inte!

Blackbird Grandma.

Contessa d´fancy pants

Lola Van Dyke

Under kvällen kunde gästerna köpa lotter för en blygsam summa av tio kronor, i potten låg en åtråvärd lapdance. Mot slutet av showen drog Miss Astrid den lott som presenterade vinnaren, en annan burleskartist (ryktades det om) vann och hon välkomnades upp på scenen. Hon fick sätta sig på en stol och snart dansade en person ut gömd bakom stora rosa plymer :). Vinsten var en lapdance utförd av artisten "Nalle" ! Jag kan ärligt avslöja att jag inte köpte någon lott. Jag brukar aldrig vinna på lotteri men jag skulle kunna ge mig tusan på att jag säkert hade vunnit denna kväll, då det handlade om en vinst jag absolut inte ville ha! ha ha!

Nalle sjöng och i slutet av sin föreställning blev han som galen och häftade fast små rosa fjädrar på sin kropp!!! Crazy like hell, men vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet ;).

Under kvällen fanns tatuerare på plats för att utföra mindre tatueringar på gästerna. Jag hade gärna tatuerat mig om jag hade haft lite mer kontanter med mig. Blev väldigt avundsjuk på en väns tatuering som hon gjorde bakom ena örat, i form av en diamant i old school stil. Måste se till att boka in en tid hos "min" tatuerare.

Fancy Lane och Miss Diamond, två as snygga brudar!

Skylten som avslöjar att det faktiskt finns en klubb nere i det mörka hålet :).

Tänk vad trevligt man kan ha en helt vanlig tisdagskväll. Allt i goda vänners lag :). Tänk också så många man kan få plats i en gammal soffa, ha ha! Vad gör man inte för att få sitta längst fram, även om man sitter mer eller mindre på varandra :).

5 kommentarer:

Clinen sa...

Verkar ha varit en mycket trevlig kväll. Har aldrig varit på någon burleskshow men det verkar lite fräckt. =)

Fröken Pralin sa...

Ja det var väldigt trevligt. Det är en häftig värld som du bör besöka när du får möjlighet :). Har ingenting med "stripp" att göra även om det visas en del hud. Det handlar, tycker jag, om kvinnor, och män för den delen, som via sitt uppträdande förmedlar allt ifrån sensualitet, charm, skratt, komik m.m. Budskapet är att alla är vackra, vilken kroppsform eller utseende du än har och alla kan vara sexiga eller sensuella, det gäller bara att hitta det inom sig. På dessa tillställningar känner jag mig alltid fin, sedd och bekväm. Det är en fantastisk känsla (synd dock att det ska behöva vara så i vårat samhälle). Burlesk är hett just nu och det poppar upp klubar och arrangemang lite här och var. Kram kram

Fancy Lane sa...

Vad trevligt det såg ut att ha varit ;-)

Lola van Dyke sa...

Fröken Pralin! Vad roligt att du kom på vår tillställning, får vi kanske lägga upp några av dina bilder på vår facebooksida?

xoxo
Lola, Blackbirds

Fröken Pralin sa...

Hej Lola, så klart jag kom, det är alltid lika häftigt att se er :). Klart ni får lägga upp några av bilderna om det var några som ni tyckte blev bra nog :).

Ditt nummer var för övrigt riktigt bra! Kram

Frida, det såg uppenbarligen så trevligt ut att min mamma!!! vill följa med nästa gång! Vet inte riktigt hur jag ska se på det ha ha!