Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



söndag 27 februari 2011

Vargen ylar i nattens skog...eller?

Kan det verkligen vara en varg som smyger runt på vår gård?

Under en tid nu så har jag uppmärksammat några märkliga spår i snön. De är alldeles för stora för att vara tassavtryck efter mina katter och de tillhör nog inte heller en räv, har för mig att rävar inte har så stora tassar? Läste i tidningen igår att en varg fasktiskt har varit synlig i Nyköping vilket gör att min teori om att vi har haft besök av en varg inte är helt otrolig. Jag är absolut ingen expert men kanske har någon av er, mina kära läsare, bättre kunskap kring detta? Kan det vara vargspår? Om det var så att det fanns hundar i närheten så hade jag förstås inte tänkt så mycket på detta men det finns inte en hund på någon av gårdarna i närheten vilket gör att avtrycken i snön förbryllar mig.

Jag googlade på nätet och fick bl.a. fram denna bild som visar avtryck av varg. Inte helt olikt mina bilder (ovan och under denna bild), eller vad tycker ni?

Fler bilder som jag har tagit, denna bild är taget precis utanför vårt hus.

De här spåren ser lite annorlunda ut, vad kan det vara? Senast i går såg jag spår i snön som liknade vargspår. Blir lite orolig men samtidigt är det ju väldigt spännande om det nu skulle röra sig om en varg som smyger runt i skogen. Det är tyvärr becksvart ute på kvällarna så det är svårt att se något ifrån fönstren men tro mig, jag kikar ut var gång jag vaknar till på natten för att se om jag inte kan få skymt av det djur som lämnar så intressanta spår efter sig. Återkom gärna om ni kan reda ut detta åt mig.


1 kommentar:

Anna sa...

hej jag har också liknande spår på vår gräsmatta i småland .. kanske räv?? men har aldrig sett sådana innan...