Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



torsdag 10 februari 2011

On a stroll in Stockholm...

Dagen efter en otroligt trevlig kväll resulterar i två mycket trötta väninnor som möts upp för en lunch på "louie louie". Den ena av dem fick dock sovmorgon medan den andra fick, vare sig hon ville eller inte, masa sig upp ur sängen tidigt på morgonen för att sedan masa sig vidare till jobbet. Att hon trots det lyckades hålla sig så snygg är ett stort frågetecken för mig! Älskar för övrigt den grillade mackan på detta mysiga lilla café, med chevre och honung Mmmm, yummy.

När magen var mätt och den ena av de två väninnorna var tvungen att gå tillbaka till sitt arbete passade den andra på att besöka lite second hand butiker. Hon började med stadsmissionen och fortsatte sedan till Beyond Retro. Inget fynd på något av ställena denna gång men bara att gå in på t.ex. Beyond Retro är en upplevelse i sig. Efter detta promenerade väninnan vidare genom söder, genom gamla stan för att slutligen ta tunnelbanan till Fridhemsplan för att på "hotellet" packa ihop sina tillhörigheter och fara hem till landet. Det var en frisk promenad, det blåste ganska mycket men den var trivsam. Hon hittade lite smått och gott som fick följa med henne hem. Hon köpte bl.a. en alla hjärtans dag present till sin käraste, en bok "Övergivna platser" skriven av Jan Jörnmark, vilken uppskattades väldigt mycket.

Utsikt ifrån Slussen, mot Gamla Stan.

Gamla Stan

Innan den ena av de två väninnorna for hem lockades hon av den andre vänninans otroligt goda muffins som hon bakat någon dag innan. Med en kopp te och två chokladmuffins njöt hon av sin sista timme, för denna gång, på det alltid lika välkomnande hotellet på Fridahemsplan. Mätt och belåten (och med nyckeln i sin ficka *ler*) lämnade Fröken Pralin storstaden återigen. Ett besök är dock redan inplanerat till den 20 februari för Mia Skäringers show.

Good bye beloved Stockholm, see ya soooon!!

3 kommentarer:

Fancy Lane sa...

Haha, jag återkommer med en fin bild på dig, din macka och min macka ikväll.
Det roliga är att jag inte ens tänkte på att nyckeln inte var tillbakalämnad ;-)

Fancy Lane sa...

Och jag SOV med festfrisyren. Annars hade jag aldrig lyckats ha the look!

Fröken Pralin sa...

Att du sov med den dessutom är ännu mer imponerande. Vaddå rör du dig inte när du sover?? Jag kan säga att jag inte hade min festfrisyr kvar hi hi!