Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



fredag 18 februari 2011

Romantik helt i Fröken Pralins stil ;).

Fredag! Nyss hemkommen ifrån jobbet. Vi var och handlade innan. Skönt att få komma hem efter en hektisk dag på jobbet. I morgon är det jobb igen och sen bär det av till Stockholm, till Fancy Lane, inför ett besök på Cirkus och Mia Skäringers show. Känner mig trött och har värk i magen, eller rättare sagt i ena sidan av magen. Jag drar av med dammsugaren i rummet och fixar med lite annat. Benny frågar plötsligt om jag inte ska börja med maten och därmed gå in i köket. Jag tycker först att det var en konstig kommentar men väljer att inte analysera den för mycket. Sätter mig vid datorn en stund men sen börjar det kurra i magen även på mig så jag går bort till köket för att gå in i skafferiet och ta fram lite ingredienser till den planerade maten. Det är då jag förstår varför Benny ville att jag skulle gå till köket. På det smidda handtaget in till skafferiet satt en liten bit av kylskåpspoesi...

..."Älskar dig", stod det på den. Mitt hjärta blev varmt och jag tittade bort mot honom. Han stod en bit bort och såg finurlig ut :). Han sa: "det finns fler". Plötsligt pirrade det i magen och det kändes som att jag var på skattjakt.

Nästa poesimagnet satt på kylskåpet, intill inköpslistan, "Du och jag för alltid"!

På fläkten, ovanför spisen satt "Du är det bästa jag vet"...

...och på ljuskronan ovanför arbetsbänken i mitten av köket, vilket var ett klurigt ställe :), stod det: "Du + jag= sant". Jag blev otroligt glad över denna kärleksförklaring. Det var precis en sådan förklaring som Fröken Pralin uppskattar allra mest, enkel men otroligt talande :). Bennys romantiska gest gjorde att jag fick en kick och den trötthet som jag känt innan var som bortblåst :).

Alldeles precis nyss kände jag att jag ville göra mig en kopp te. Då fann jag ytterligare en magnet som han satt på den gamla kaffeburken :). Vilken kärleksfylld fredag! Kylskåpspoesi är att rekommendera ;).

Önskar alla mina läsare en massa kärlek.

"Puss och kram"!


2 kommentarer:

Clinen sa...

Aaaaw! Vad gulligt =D

Fröken Pralin sa...

Visst var det :)! Min sambo gör massor av saker för mig men han är en praktisk människa och det är kanske inte alltid som jag så tydligt ser hans ansträngningar :). Därför blev jag extra glad för denna, väldigt oväntade, kärleksförklaringen! Han berättade att han hade hittat kylskåpspoesin i samband med att han letade efter batterier i en låda och i samband med det kommit på denna idé :).