Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



måndag 14 februari 2011

Love, love, love


En dag som denna borde man egentligen sprida en massa kärlek runt omkring sig.
Jag borde ha sagt till mina nära och kära att jag älskar dem och att jag verkligen uppskattar att de finns där för mig. Idag hade varit en perfekt dag att skicka ett stort hjärta fyllt med de godaste pralinerna till min allra bästa vän och vilken dag hade varit bättre att omfamna alla extra släktingar som tillkommit under åren för att sedan, mitt i kramen, viska till dem att de har gjort skillnad i mitt liv. Jag och min sambo borde ha ägnat hela dagen åt oss själva, vi borde helt enkelt aldrig ha stigit ur sängen i morse ;). Mina katter borde ha fått delikatesser till middag och den lilla prinsessan borde ha fått all vår uppmärksamhet hela dagen lång. Jag borde ha ordnat med middag och bjudit in de ensamna i min omgivning och jag borde ha ringt både den ena och den andra för att jubla: "Happy Valentine", i luren. Jag borde ha gått runt på jobbet och gett alla jag tycker om en ros och jag kanske borde ha mailat resten av alla vänner i världen och sagt att jag saknar dem och att jag sänder dem både pussar och kramar genom cyberspace. Slängkyssar är bra, jag borde ha slängt ifrån mig några sådana också mot folk som verkade behöva ta emot dem och jag borde ha avslutat denna dag med att ha öppnat den rosa champagnen som står och väntar på att få drickas ur vid ett passande tillfälle.

Som sagt, det är mycket jag borde ha gjort men som inte blev av. För att lätta lite på mitt samvete ägnar jag detta inlägg till alla som jag "borde" ha uppmärksammat idag.

Massor av kärlek, värme och omtanke till er alla!

HAPPY VALENTINE EVERYONE!

PS. Min sambo ropade precis att jag skulle komma upp då det inte var alla datorers dag utan alla hjärtans dag :), antar att han tycker att jag har bloggat lite för länge hi hi DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint inlägg!

Fancy Lane sa...

Bästisen behöver inga praliner. I love you anyway!