Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



onsdag 2 februari 2011

What a night!

Jag vill börja med att tacka alla er som dansade swing och Lindy Hop på andra våningen på "Medis". Jag blev sjukt avundsjuk på er talang och jag blev väldigt inspirerad till att själv börja att dansa :). Tack för att ni "showade" loss inför oss oinvigda :)!

Stylad och klar.

Det är sista lördagen i januari månad år 2011. Klockan är straxt efter nio på kvällen och jag, Benny, vår vän Lars och min syster är på väg till "Medis" för att ta del av Rocket Rooms 5 års jubileum. Medan jag handlar "sista minuten middag" i ett grekiskt gatukök stapplar de andra vidare till entrén. Det är kö, hela trappan upp. Snålblåsten får hela kön att stå och trampa och huttra. Vi inser ganska snart att vi hade tur som ändå anlände då vi gjorde för kön växer på bakom oss och snart sträcker sig kön en bra bit bort. Efter cirka 20 minuter släpps jag och mitt sällskap äntligen in :).

På väg ut.

Den långa kön bakom oss.

Inne på "Medis" är festen i full gång. Vi tar oss direkt in till den stora salen där bandet och gästartisterna precis ska börja spela. Med ett glas vin i min hand börjar sedan timmar av ren njutning. Vilka fantastiska artister, den ena bättre än den andra. Jag blir verkligen imponerad att det är så många unga tjejer och killar (nu låter det som att jag är lastgammal :)) som "nischat" in sig på 50-tals musik. Jag blir också väldigt nyfiken på vad det var som fick dem att börja med denna typ av musik. Blåsorkestern stärkte upp artisterna och såg till att vi i publiken fick en riktig "nice" show!

Bilder kan sällan återspegla den fantastiska verkligheten och så är det även i detta fall...men...för er nyfikna, här kommer lite bilder iallafall *ler*:

Lilly Mae

Siss kollar in scenen.

Lil´Linn

Minns tyvärr inte vem av alla artister detta är.

Siss och Lars.
Howlin´Pelle

Jag och min Benny!

1 kommentar:

Kattis sa...

Jag som var ett av sällskapet hade en mkt trevlig kväll... stod med ett leende hela kvällen och kollade in alla fina människor. Jag själv som inte är en 50 tals fantast men gillar stilen enormt och är mer än gärna på de tillställningar tyckte kvällen var såååå bra. Kul att se att det är unga folk som klär sig i den härliga snygga stilen och en sak till, att det är unga seriösa livsnjutare. : ) kvällen ger flera tankar till in Siss... kram på dig