Välkommen till "Fröken Pralin", en blogg i vilken du kan införskaffa många gamla vackra ting (se "Till försäljning") samt läsa om Rockabilly, Burlesk, Bilträffar, Loppisfynd och andra roliga saker kring temat "Nostalgi". "Fröken Pralin" återberättar gärna i text men även genom fotografier och bilder.



tisdag 22 februari 2011

Och så blev jag med lugg igen :).

I somras bestämde jag mig för att klippa lugg. Det var lite ovant men  jag gillade det. Men så det växer, håret. Ganska snart orkade jag inte hålla efter och bestämde mig för att låta luggen växa ut igen. Min tanke var att den skulle bli så pass lång att jag kunde göra några snygga lockar iställlet, liknande sådana som jag lärde mig göra hos Miss Madelin. Men vintern har varit lång och jag kände mig tråkig så under ett besök hos bästisten fick jag ett infall att låta luggen göra "comeback". Jag tog fram saxen och snart var det försent att ångra sig.

Ett litet fotomontage sammansatt av Fancy Lane som fotade medan jag klippte :).

När luggen var ordnad, det gick faktiskt smidigare än jag trott att klippa till den, var det bara lite läppstift som fattades och sen var Fröken Pralin fit for fight igen :). Kan avslöja att förberedelserna var inför Mia Skäringers show: "Dygnkåt och hur helig som helst" som jag och Fancy skulle få njuta av denna helt vanliga vintersöndag (mer om det i kommande inlägg)!

1 kommentar:

Fancy Lane sa...

Roligt att en lugg kan få symbolisera både att va dyngkåt och va helig :-D